Presa Romana

Presa Romana in slujba intereselor politice !

Din jale s-a intrupat …. Consiliul Parohial !

( Titlul inspirat dupa piesa “Din jale se intrupeaza Electra” de  Eugen O’Neil )

Trezit subit dupa o hibernare de peste 7 luni, Consiliul Parohial (pe scurt CP) al Bisericii Ortodoxe Romane din Upland, CA. a descoperit ca poate sa scrie. Pe hartie, bineinteles, calculatorul personal fiind o inventie inca ne-descoperita de ei. Contand pe bunul lor simt (nu stiu daca il au !), ma astept sa-mi trimita acasa o copie dupa balmajeala afisata la buletin-board-ul din sala de mese a Bisericii.

Voi comenta dupa aceea contributia lor la progresul umanitatii. Oricum, voi raspunde la aceasta fitzuica deoarece numele meu si al sotiei mele apare in ea fara nici o motivare. Fapt este ca dupa ce foaia a fost spanzurata la afisier, Doamna in Negru (nu este vorba de cea cu coasa !), cu coc super-long si fusta crapata pana la urechi remorca fiecare nou-intrat in sala la afisier sa vada “ .. ce a fost in stare sa faca Dna. Mioara!”. Cateva persoana au sunat-o pe Dna. Mioara intreband-o ce act huliganic a facut: ce-a furat (nu steagul American, ala a fost furat de stim noi cine !), daca a pus foc la parcare sau stricat usa dela poarta raiului ? Unii, cu mai mult bun-simt decat Doamna-in-Negru au refuzat apelul la mahala  si au plecat scarbiti din sala de mese si dela Biserica, promitand ca vor uita drumul catre Upland.

Cand cineva este ales sa faca parte din CP, munca neplatita si care ia o multime de timp, persoana cu pricina este demna de toata stima si respectul. Si daca munca depusa intruneste ( si depaseste ! ) asteptarile enoriasilor, cu atat mai mult respectul pentru acea persoana creste.

In lumina celor de mai sus, care este respectul pe care trebuie sa-l arat celei care se intituleaza cu mult aplomb “Presedinta femeilor”, daca grija ei principala este sa care acasa tot ce ramane dela mesele Bisericii ? Cum este posibil ca dupa ultima masa lunara, a doua zi sa nu se  mai gaseasca nimic de mancat in frigider ? Sa mai mentionez ca “Presedinta femeilor” este soacra Presedintelui CP ? (Vezi si nota din subsol) A vazut cineva un ginere care se “ia in gura” cu soacra lui ? Hai sa fim seriosi, cine poate sa creada indemnul foii afisate in sala de mese ca cine are ceva de spus sa se adreseze CP ?

Pana la data de 17 August, site-ul Bisericii este inca inaccesibil. Pentru mine, asta inseamna ca cineva are interesul sa tina in continuare ascuns tot ce tine de Biserica din Upland. Asa ca adresez CP, parintelui Nikodim, fratelui Efrim cerintele pe care le enumar mai jos. Fac precizarea ca astept pana la 30 Septembrie ca ele sa fie indeplinite in totalitate. La 1 Octombrie 2011, Arhiepiscopia Romana o sa fie informata asupra tuturor punctelor neindeplinite.

Si este vorba de bani ! Sau, vorba lui Cuba Gooding Jr., “Show me the money” !

In fiecare Duminica CP va afisa in sala de mese situatia incasarilor si platilor din saptamana precedenta.

  • Vor fi cuprinse separat: banii resultati din vanzarea lumanarilor, banii oferiti pentru impartasit, banii oferiti pentru pomenit vii si mortii, banii oferiti pentru spovedit.
  • Dupa caz, donatiile in bani sau natura, precum suportul scluptat pentru Biblie, lotul de pamant din Colorado, etc.
  • Sumele de bani care sunt parte din participarea la sustinerea Bisericii (membership).
  • Dupa caz, banii oferiti pentru parastase, botezuri, masluri.

Situatia se va incheia cu copia foii de depunere la Banca a sumelor rezultate mai sus.

In partea a doua se vor lista platile facute de Biserica in saptamana precedenta.

Vreau sa fiu bine inteles: slujba religioasa la Biserica din Upland este fara cusur.

Administratia financiara a Bisericii este o alta problema in care suntem toti interesati:  Biserica “traieste” din banii nostri si suntem toti interesati sa stim unde sunt cheltuiti.

CP ne trateaza ca pe niste “redusi mintal”, asa cum am fost tratati in Romania de comunisti. Aici suntem in America si afacerile “a la Romania” sunt sortite esecului.

Acest blog a fost citit de multe persoane: ca administrator am situatia exacta cand si de cine. Cei care au sira spinarii intreaga sunt invitati sa-si spuna parerea.

Si in incheiere: ce a hotarat CP cu privire la huliganul care a insultat-o pe sotia mea ?

Saluki

Nota 1: Extras din “Confict of interest” al Arhiepiscopiei.

Personal: Members of the same family should not serve on the same governing body. This includes:

blood relations and marital relations to the second degree, e.g. parents and children; spouses; siblings;father/mother-in-law with children-in-law; brothers/sisters-in law. In smaller parishes exceptionsmay be allowed through disclosure, but in no case shall persons with these sorts of personal conflicts serve together as officers or have signature power together on financial accounts.

Nota 2:        Pentru cei cu adevarat interesati in prosperitatea, legalitatea si corectidinea Bisericii din Upland am o propunere: petreceti o Duminica la slujba Bisericii “Saint Anne’s Orthodox Church” din Pomona (1759 N. Park St., Zip 91768 Hours 9.30 am – 11.00 am ) web site www.stanneorthodox.org . Veti vedea acolo cum, dupa slujba, toti banii oferiti Bisericii se numara de casier, in prezenta auditorilor, dupa care se face consemnarea in registrul financiar.

Pentru cei care citesc rar si uita repede, repet: nu va indemn sa va mutati la Pomona, duceti-va numai odata se vedeti ce-am scris mai sus.

Nota 3:        Pana si cizmarul din Gradina Icoanei isi tine evidenta financiara pe computer. Pentru Biserica din Upland am instalat personal in computerul Bisericii un program (GNUCash) care face acest lucru. Poate ca un absolvent de Drept Administrativ poate prelua aceasta activitate, renuntand la ceiace in Dobrogea, pe vremea bacanilor, se numea “halvagiiski tefteri”, adica terfelogul botit in care doamna secretara tine evidenta secreta a banilor Bisericii. E adevarat ca in acest fel nu se va mai discuta  despre bani numai in soapta, la ureche, pe nevazute si neauzite.

August 19, 2011 - Posted by | Biserica hazlie, Blogroll, Enoriasul debusolat, Generale, Romania si romanii

11 Comments »

  1. “Cinste tie Saluki” dar nu cred ca CP in frunte cu conducerea, vor intelege ceva din ceea ce ai scris. Sint prea lasi, fara educatie si fara caracter. Drept dovada au asteptat sa nu mai veniti la biserica ca sa faca sedinta, sa scrie si sa semneze o bucata de hirtie cu care te poti sterge la fund. De ce nu au stat de vorba cu tine dupa primul, al doilea, al treilea articol….? De ce nu te-au intrebat, Dl. Florin de cine scrieti aici, ce vreti sa spuneti, cine are o asa comportare? Ahhh stai nu au avut timp, presedintele Mihai vorbea la telefon si nu putea sa intrerupa conversatia, presedinta Cati (soacra presedintelui Mihai), era ocupata cu umplerea sacosilor si trasul banilor de la cafea si mesele lunare, scretara Gina trebuia sa fie atenta in care terfelog pune cifrele corecte si in care le pune pe cele umflate, sper ca va dati seama ca tine 2 contabilitati, “vezi darea de seama de la sedinta din Januarie unde a grsit adunare si scadera si Parintele Nikodim i-a atras atentia”. Apropo, oare nu trebuia sa avem si noi participantii la acea sedinta, o copie dupa darea de seama si raportul financiar de pe anul 2010? Eu stiu ca asa se conduce o sedinta in USA, in care nu ai nimic de ascuns si unde toti enoriasi participanti cu bani pentru fondurile biserici, “dupa cum ii place Parintelui Nikodim sa ne spuna in fiecare duminica”, trebuie sa stie tot ce intra si iese din aconturile biserici, si daca biserica are CD sau alte aconturi de investitii, daca primeste donati sub ori ce forma. Si ar mai fi o intrebare adresata Preotului Nikodim, de ce merge fara Efrem la festanii de case, la parastase facute acasa la enoriasi, la decese, inmormintari, etc. nu vrea sa vada citi bani primeste? Dar oare acesti bani unde se duc? la fondul biserici, sau in acountul lui personal? Pentru ca daca se duc in acountul personal trebuie raportati la IRS ca “income personal” cind isi face taxele, asa cum fac doctorii, avocatii si in general cei care au afaceri personale pe cash. Hmmm IRS…, taxes…, auditing…ar fi ceva! Iar de Fam. Taylor, niste idioti de la mic la mare, care pretind ca sint foarte piosi, aprind zeci de lumanari, curata si muta lumanarile la fiecare 5-10 minute, deranjind slujba si enoriasi, fetele sint mai interesate de barbatii singuri sau chiar si casatoriti, care vin la biserica, de ce oare, ca Venera sta cu fostul barbat in casa, iar Clodet este maritata pe bani, dar pozeaza in fata mare, inocenta si sensibila (dupa cum ii face parintele Nikodim portretul la baietii ne insurati din biserica) si de facut texting in timpul slujbei, de cit de slujba. Ar fi multe de spus si de conducere si de CP, dar ma opresc, las loc si la altii sa aibe curajul la comentarii.

    Comment by Un enorias "nedebusolat" | August 19, 2011 | Reply

    • Thank you, “nedebusolatule”, pentru comentariul tau. Tot ce ai spus intregeste impresia ca la Biserica din Upland, CP este out-of-control. Dar la fel de socant este si atitudinea enoriasilor. Cand stai de vorba cu ei, toti se plang ca nu le spunea nimeni ce bani se aduna la Biserica si ce se face cu ei. Si in ciuda acestui fapt, nimeni nu are nici o interventie de natura sa puna CP sa raspunda la intrebari. Nu vezi nu are nimeni nimic de spus la acest blog ? Nu vezi atunci cand sotia mea a fost atacata de acea haimana mitocaneasca, toti au tacut malc ? Enoriasii sunt urmasii “vitejilor” romani care in 1945 au stat ca viteii cu capul bagat in tuhas atunci cand comunistii au luat puterea. Daca li se ofera ceva la masa, CP poate sa-si vada linistit de treaba (care o fi treaba aia ?). In curand vor fi alegeri pentru noul CP (Ianuanie 2012). In viitoarele mesaje am sa vorbesc despre acest lucru.
      Cu bine,
      Saluki

      Comment by saluki | August 22, 2011 | Reply

    • Cind s-au inceput aceste comentari despre neplacerile unor membri din Biserica din Upland am presupus ca aceste rapoarte sau opinii sint despre conducerea Biserici. Dar, sa ataci anumiti enoriasi care se pare ca sint insemnati in frunte de dumneavoastra este josnic si mai ales comentele. Cum am spus mai devreme eu, Venera membra a familiei “de idioti de la mare la mic” nu merg la biserica pentru barbati de nici un fel si nici sora mea (oh, numele ei se scrie CLAUDETTE nu Clodet). Fostul meu sot sta cu noi ca sa fie aproape de copi si chiar este normal si multe cazuri similare unde sot si sotie divortati imparte cheltuielile casei fara sa fie impreuna asa cum presupune-ti dumneavoastra. Daca am telefonul cu mine este pentru ca sint de obicei de garda la spitalul de linga Biserica si de multe ori am plecat in timpul slujbei sa raspund la aceste nevoi. Dar nu este necesar sa ma explic si as vrea sa inteleg ce are familia mea de aface cu persona care si-a permis sa ne atace???
      Dupa mine in aceasta comunitate mica nu stim sa ne purtam si este mai simplu sa ne dam in cap si sa ne lovim pe la spate; as ruga persoana care m-a atacat sa-mi spuna in fata ce are de spus nu prin mesaj anonim ar fi mai cinstit si mai credibil ce spune pentru ca nu s-ar ascunde in spatele unei parole secrete.

      Acuma ramine de vazut, sa spus mai devreme ca toate comentarile se pun la vedere decit daca limbajul este porcos; nu cred ca am avut un limbaj de balta asa ca ar trebuie comentariul meu sa fie publicat din partea mea pentru ca nu am de ce sa ma feresc.

      Venera

      Comment by venera | August 25, 2011 | Reply

  2. Mai dom’ Saluki, toate bune si frumoase, dar tot ce-ai propus cere oarecare sacrificiu de munca, de efort, pierdere de timp… De ce trebuie sa ceri s-o faca cineva in mod benevol dela biserica daca esti atat de interesat?
    Pune mana stimate dle Saluki, pune mana, sacrifica-ti din timpul personal, nu cere altuia si aduna toate documentele, scrie-le frumos pe hartie, eventual bate-le la masina, semneaza-le si afiseaza-le pentru uzul public.
    Asa… numai de dat ordine, stie fiecare….Hai, pune mana, si da fugutza si aduna toate documentele, asterne-le pe hartie, calculeza-le si semneaza-le, dupa care afiseaza-le sa le vada toata biserica si nu numai,
    Si asta, saptamanal, exact asa cum ai propus. Si bineinteles in mod gratuit, ca doar n-o sa ceri bani dela biserica. Fa asta un an de zile, si in fiecare an, Consiliul Parohial sa te aprobe sa repeti toata munca si in anul urmator.
    As avea o singura rugaminte, una mica de tot.
    - SA NU ZICI, NU!

    .N. D. Rusu

    Comment by Observator | August 20, 2011 | Reply

    • Stimate N. D. Rusu, multumesc ca ai zabovit la blog meu. La avantul ca care ai pornit sa rezolvi probemele Bisericii din Upland iti dau urmatorul raspuns:
      • Ai dreptate, “ … dar tot ce-ai propus cere oarecare sacrificiu de munca, de efort, pierdere de timp ..” . Ca urmare, accept propunerea ta si promit ca pot, fara sa “… dau fugutza .. “, sa fac treaba asta cel putin pentru un an de zile.
      Iti cer si eu ceva in schimb:
      • Cere CP dela Biserica din Upland sa actualizeze la site-ul Bisericii lista membrilor. Daca ai sa te duci la http://www.elevationoftheholycross.org/corporate/contact.html ai sa vezi o lista veche de doi ani. (Dl. Eugen Teodorescu nu mai este de mult presedinte, Dl. Alin Stefan a plecat de mult in Romania, despre Doamnele Ecaterina Moldovan & Stela Opris nu mai stie nimeni nimic) . Si poate ii convingi sa treca si adresa de e-mail a fiecarui membru.
      • Scrie-le o scrisoare, semnate de dumneata, prin care le ceri sa-mi puna la dispozitie toate documentele necesare pentru a redacta listele pe care le-am cerut.
      Cand reusesti sa obtii aceste doua activitati, si o sa ai un rezultat pozitiv, eu sunt gata !
      De fapt, n-ai retinut din mesajul meu lucrul cel mai impotant, asa ca o sa-l repet; “… ca in acest fel nu se va mai discuta despre bani numai in soapta, la ureche, pe nevazute si neauzite. “. Asta este poblema la Biserica din Upland: nimeni nu scote o vorba despre ce bani si incaseaza si cum se cheltuesc. Vorbesti despre “ .. aduna toate documentele .. “ ? Care documente ? Nu exista decat acel “ … “halvagiiski tefteri”, adica terfelogul botit .. “ al D-nei Gina Elisabeta Totka de care nu te poti apropia nici “cu sabii de otel”. (D-na cu pricina este Secretar si Casier, doua functii incompatibile). Am donat un personal computer nou Bisericii si am instalat in el un program finarciar numai bun pentru tinut evidenta banilor primiti si cheltuiti. Nimeni nu-l foloseste!
      Si ca incheiere, flash-news pentru tine: la Biserica nu iei bani ci dai bani !
      Sper sa primesc in continuare comentarii dela tine.
      Numai bine,
      Saluki
      Pentru cei interesatI:
      Site-ul Bisericii Upland: http://www.elevationoftheholycross.org/
      Site-ul Arhiepiscopei Romane: http://www.romarch.org/
      Site-ul Statutului Arch.: http://www.romarch.org/statut.pdf

      Comment by saluki | August 22, 2011 | Reply

  3. Va multumesc foarte mult pentru vorbele frumoase la adresa mea si a familiei mele ” de la mic la mare”. Din cite stiu eu Venera, merg la Biserica pentru sufletul meu si al copiilor mei Asa ne crescuti cum se pare de la dumneavoastra. In nici uncaz, nu merg sa ma uit la barbati ne-insurati sau insurati cum se spune de dumneavostra. Pacat ca s-a Ajuns la asa discutii intr-o biserica asa de mica. Am crezut ca sintem Romani sine ajutam dar, se pare ca e mult mai usor sa ne dam in cap daca se poate, PACAT. Si pacat ca ati publicat Asa ceva.

    Comment by Venera | August 25, 2011 | Reply

    • Venera,
      Comentariul tau se adreseaza la articolele dela blog sau la comentariul altcuiva ? Poate poti sa precizezi acest lucru. Nu inteleg unde ai citit “ … In nici uncaz, nu merg sa ma uit la barbati ne-insurati sau insurati cum se spune de dumneavostra … “. Poate te-a luat entuziasmul prin surpridere sau ai citit asa ceva in alta parte, nu la acest blog. Ai dreptate cand spui ” … se pare ca e mult mai usor sa ne dam in cap daca se poate, PACAT … “. Ma intreb insa dece a fost nevoie sa inceapa “datul in cap” cu sotia mea ? A fost atacata din toate partile si nimeni n-a intrervent in sprijinul ei, nici macar tu, care ai fost de fata.

      Saluki

      Comment by saluki | August 26, 2011 | Reply

      • Am raspuns exact la cometariul pus pe situl Acesta aprobat de dumneavostra la “un enorias nedebusolat” care specific se adresaza la mine si familia mea. Nu m-am entuziasmat de nici un fel iar eu si familia mea nu am dat in capul sotiei dumneavoastra nici in public nici in privat. Da si m-am dis la Dinsa si mi-am cerut scuze petru ce a am auzit dar infine dumneavoastra crediti ca e ok atunci. Nu am jignit pe nimeni niciodata Asa ca astept acela-si respect inapoi. Dupa cum va exprimati inseamna ca daca o persona este atacata atunci e ok sa ataci si pe restul ca sa fie Toti la fel. Oricum eu daca am ceva de spus spun persoanei pe fata nu cu nume secret sa ma ascund. de ce nu raspunde Nedebusolatul la atacul personal si nu spune cone este si ce are cu mine defapt!!!! Daca nu tineti minte e mesajul Mai sus cititil inca o data!

        Comment by Venera | September 1, 2011 | Reply

        • Vezi raspunsul dat lui Claudette.

          Comment by saluki | September 2, 2011 | Reply

  4. Comentariul lui Venera este adresat la comentariul aprobat de dumneavoastra… si fiindca este blogul dumneavoastra totusi ari fii de inteles ca aceptati murdariile asta scrise despre unii oameni fara nici o vina. Venera putea sa fii fost defata la situatia cu sotia dumneavoastra, dar ca orice om destept si politicos nu a vrut sa amplifice scandalul. Asta nu inseamna ca nu au fost interventi pentru sotia dumneavroastra. Se pare ca dumneavoastra sunteti cel care de fapt intretineti murdaria, si ca nu va pasa de felul in care o plasati pe sotia dumneavoastra in ochii lumii. Apropo, cele scriise despre persoana mea (Claudette) cred ca un om cu clasa nu ari fi permis ca in blogul lui sa lasa pe cineva sa atace ori ce fel de persoana cu lucruri neadevarate si de prost gust la modul la care sa scris desprine mine si familia mea, dar ce sa zic… asta sunteti dumneavoastra si compania pe care o aveti si o intretinet in murdariile astea. Multumesc frumos pentru cum a zis soramea, experienta.
    Cu respect,
    Claudette

    Comment by Claudette | August 31, 2011 | Reply

    • Vad ca folosesti aceesi adresa de e-mail ca Venera, asa ca ma intreb daca ce-ai scris este produsul mintii tale sau al Venerei. In orice caz, pot sa-ti spun exact ce i-a spus Calul lui Harap-Alb: “Daca ai facut-o sfatuit de altii, te-au sfatuit prost; daca ai facut-o de caput tau, prost cap ai avut!”
      Daca ai pierde mai putin timp ca text-ing la telefon si mai mult la Internet, ai vedea si cum se foloseste si se scrie la un blog. Un blog este un loc public de intalnire iar cenzurarea discutiilor si comentarea, in America si peste tot, nu se practica. Ce cotrolez eu, ca administrator, este numai sa evit folosirea limbajului obscen, in general a covintelor care nu fac parte din Dictionarul Limbii Romane. O proba este sa faptul ca cometariul tau (si al altora) a fost afisat fara nici-o modificare, indiferent de continutul sau.
      Raspunsul tau evita complect intrebarea mea : unde ai citit “ … In nici uncaz, nu merg sa ma uit la barbati ne-insurati sau insurati cum se spune de dumneavostra … “. Pentru ca sa-ti fie mai clar, nici in articolele din blog, nici in comentarii nu s-a spus asa ceva la adresa Venerei. Evitarea raspunsului direct este o strategie sireata, soioasa, jegoasa, cu radacini adanci in mahalaua romaneasca.
      Pentu ca ai adus vorba ca “ … Venera putea sa fii fost defata la situatia cu sotia dumneavoastra, dar ca orice om destept si politicos nu a vrut sa amplifice scandalul .. “. Notiunea de “scandal” implica doua sau mai multe persoane. Individul care s-a dedat la insulte n-a avut partener la monologul sau, sotia mea nescotand nici o vorba. Venera, ca toata lumea prezenta, si-a bagat capul intre urechi si a lasat zoaiele sa curga peste toata adunarea. Comportamentul tuturor celor prezenti a fost cel al oilor zevzece conduse de un magar bolnav de diabet!
      In nici-un caz tu n-o sa-mi astupi gura (apropos de “..Se pare ca dumneavoastra sunteti cel care de fapt intretineti murdaria, .. “ ) cand vorbesc despre ce se intampla cu Cosililui Parohial iar afirmatia ca eu “intretin murdaria” intra in aceesi strategie jegoasa pe care am mentionat-o mai sus.
      Iar felul cum “ … nu va pasa de felul in care o plasati pe sotia dumneavoastra in ochii lumii “ merita o punere la punct. Poate nu stii, dar numai “pestii” sau, aici’ “pimpii” plaseaza pe cineva. Eu am “plasat-o” pe sotia mea la Biserica din Upland, unde, din pacate, a intalnit oamenii de proasta calitate care au pus-o pe goana.
      Faptul ca cotribuiti masiv la fondurile Bisericii nu va fac stapinii ei. E suspicios ca nu aveti nici un comentariu la adresa CP, dar piedeti timp scuzadu-va pentru fapte pe care la considerati ne-adevarate. Si tu si altii o sa auziti si alte lucruri neplacute, oamenii nu se mai lasa dusi de nas usor, iar cei care-si fac sapte cruci in fata si vorbesc pe la spate o sa mai aiba multe de auzit. Ca si pana acum, am sa las toate comentariile sa fie citite, indefirent de nivelul lor.
      In incheiere, iti spun ca esti bine-venita sa comentezi la blog, indiferent de ce lucruri talambe o sa ai de spus: cititorii mai trebuie sa se si distreze. Si dela un bun prieten, iti transmit urmatorul catren:
      Usor conduci pe un netot
      Dar mai usor pe un om cu minte
      Pe-un semidoct,
      Nici tu, Parinte, nici Zeii-Zeilor nu pot !

      (Stii ce e un semidoct ?)

      Comment by saluki | September 2, 2011 | Reply


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.